Köp- och leveransvillkor företag

Senast uppdaterad 2019-04-12

Dessa försäljningsvillkor gäller vid försäljning och leverans inom Sveriges gränser till frisörföretag. Priserna är angivna i svenska kronor exkl. moms med reservation för prisändringar.

1. Leverans
Varor som beställs innan kl 12:00 på vardagar skickas vanligtvis samma dag om de finns i lager. Om du har lagt en order under en kväll eller helg kommer varorna att packas och skickas till dig under nästkommande vardag.

2. Frakt
Fraktfri gräns är 1200 kr exkl. moms. Vid order under 1200 kr är frakten 89 kr exkl. moms. Små lätta försändelser som tex hår levereras med post, andra varor med speditionsbil. Vill du försöka säkerställa din leverans av hår till följande dag kan du välja expressleverans, då tillkommer en extra avgift, för expressfrakt, kontakta support@geselle.se. För hos ombud outhämtade försändelser debiteras en avgift om 250 kr.

3. Betalning
Geselle fakturerar samtiga genomförda leveranser månadsvis med betalningsvillkor är 30 dagar netto. Tillsammans med denna faktura regleras även månadskostnader och försäljningsprovisioner. Fakturaavgiften är 19 kr men gratis vid betalning med autogiro. Dröjsmålsränta debiteras i enlighet med räntelagen samt påminnelseavgift 60 kr.

4. Returer & Reklamationer
Överenskommelse med Geselle support skall alltid göras innan retur, kontakta alltid support@geselle.se. Alla returer, reklamationer eller byten skall sändas till oss på avtalat sätt. Bifoga alltid en kopia på inköpsfakturan och var vänlig ange orsak till reklamationen, bytet eller returen så utförligt som möjligt, bifoga gärna foto. Vid godkänd reklamation återbetalas alla era utlägg för frakter, om de skickats enligt våra överenskommelser. Frakter i samband med byten eller returer betalas av kund. Alla returer måste skickas i originalförpackning. Vid återköp debiteras vår faktiska fraktkostnad för utleveransen. Om varan är synligt skadad vid leverans skall du direkt reklamera till transportören, annars i efterhand. Har vi levererat fel vara eller att färgnyansen inte stämmer är det du som skall meddela oss omgående så vi kan rätta till vårt misstag. Självklart byter vi varan utan någon kostnad för dig. Du kan aldrig kräva oss för kostnader eller utebliven förtjänst vid felaktig/försenad leverans. Returer skall göras senast 14 dagar efter leverans. Retur/reklamation gäller ej om du modifierat produkten.